Lokallah Food Fest 2017

Salam semua. Harini kita nak cerita sikit pasal makanan. Pesta Makanan Lokal Kemaman 2017… kalau diingat balik memang aku tak puas hati sangat… bukan tak puas hati sebab penganjuran tu tp sebab hari kejadian tu aku takde duit… sampai hari ni aku rasa terkilan sbb tak dpt melayan nafsu makan aku kat sana hari tu… Bayangkan laaaa… beratus menu makanan setempat disediakan tapi aku mampu jamah beberapa jer… Grrrr….




Pesta makanan ni sempena majlis pemasyuran Majlis Perbandaran Kemaman yang ke berapa ntah tapi aku amik port pasal makanan tu je. hehehe. Orang malam tu memang ramai bak hang memang pack macam sardin dah. Kemaman ni pesta pesta macam ni memang ramai la datang. Nak parking saje dah dekat sejam. Memang menyirap gak ah darah anak muda la katakan, tapi nasib baik ramai gadis gadis pantai timur yang menyejukkan hati ni, orang ganu kata "awek comey".... hahahaha 


Kalau nak tahu pesta ni sebenarnya gabungan dari peniaga peniaga tempatan kawasan kemaman je.. Kebanyakan yang berniaga tu semua dari yang niaga online dan yang buat cod kawasan Kemaman so banyak gak la makanan makanan pelik kan. Yang niaga pulak ramai golongan muda, yelah yang jual makanan makanan hipster ni.... Dan yang tarik perhatian aku malam ni adalah benda ni.. Ice cream rock and roll,,, mula mula aku ingat apa rupanya aiskrim tapi yang spesel nye dia gulung gulung atas mesin sejuk.. aku pun tak tahu nama apa mesin tu..mesin aiskrim lah kan mesin ape lagi.. hahahaha yang respect nye kedai ni kedai orang muda belia remaja macam aku ni, bagus gak muda muda dah ada effort untuk berniaga. yelah kan zaman era globalisasi ni barang mahal nak gak cari pendapatan lebih hahahaa..

Sekitar gerai aiskrim rock and roll

.                         Sesi menggulung aiskrim oleh brader Joe... Terbaik brader

Aku malam tu sempat beli sabarwey (klon sandwich subway), ayam gunting, pastu ape benda tah lagi. abis gak la rm 50... *menangis sambil emoji duit ada sayap... hahaha... tapi takpela sekali sekala bukan hari hari kan... orang ganu kate bukan sokmo sokmo.... hahaha

Gerai colek buah "rojok buoh"


Gerai jual kerabu maggi... yang ni top seller...



Antara baju baju yang ada tapi aku tak beli pun .. duit takde... hahahaha



Rajin oii cik abang..


                                                      Nyanyian dari band band kampung


Lampu ni catchy gak.. ala ala dekat icity.. nak g tak dapat ko beli la satu letak dalam boleh la acah acah macam kat icity kan keh keh.


Selain dari makanan,, ada gak baju baju bundle dan baju baju lokal la tapi takdela aku usha sangat tapi nak buat cane fulus takde. hhahaah. tapi tulah tu saje post aku kali ni rasanya. ada banyak lagi gambar nak masuk tapi kuota takde topap pun takde duit lagi la takde. Kalau rasa nak tengok lagi boleh la pm gua, bukan pm nak berkenalan pm la no topap skali hahahaaha. sekian

ijul





Comments

Popular posts from this blog

From Rags to Riches

5 Leadership Qualities We Can Learn From Optimus Prime